Meest gestelde vragen

Heb je een vraag in de categorie Meest gestelde vragen? Die hebben we misschien al beantwoord! Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact op met onze klantenservice.

De teveel betaalde parkeerkosten zijn nog niet gecorrigeerd
In sommige gevallen heb je wellicht de transactie niet tijdig kunnen stoppen, waardoor je teveel betaald hebt voor je parkeeractie. Je hebt hiervoor contact met ons opgenomen en een bevestiging ontvangen dat we het bedrag zullen compenseren. Wij hebben de teveel betaalde parkeerkosten verzameld en zullen deze zo spoedig mogelijk compenseren op één van de volgende facturen. Onze excuses voor de vertraging.
Ik heb twee verschillende facturen ontvangen
Tijdens het overgaan op een nieuw facturatiesysteem is er een beperkte periode geweest waarin er geen facturen konden worden uitgezonden. Deze worden nu met terugwerkende kracht, en vernieuwde bedrijfsgegevens, verzonden. Onze excuses voor de verwarring.
Ik krijg de verkeerde zonecode als advies
Door technische mankementen rondom de lancering van onze nieuwe app op 3 april 2022 wordt in sommige gevallen niet de dichtstbijzijnde zonecode geadviseerd door  de app. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is en werken daarom hard aan een oplossing. Check altijd de zonecode bij de parkeerpaal. Een zonecode selecteren kan op twee manieren: 1. Je kunt de zonecode handmatig invoeren door de zonecode zoeken optie linksonder de kaartweergave in de app te gebruiken. Selecteer de stad en de zonecode waar je wilt parkeren. 2. Een andere mogelijkheid is het selecteren van de zonecode via de lijstweergave. Rechts in het midden van de kaartweergave in de app zie je 4 iconen. Klik op de bovenste om de lijstweergave te tonen. Hier kun je de zonecode selecteren.
Ik ontvang geen wachtwoord-herstel link
Er zijn twee situaties mogelijk waardoor je geen wachtwoord-herstel link ontvangt: In de meeste gevallen komen je gegevens één of meerdere keren voor in het onze database. Bijvoorbeeld omdat je meerdere accounts hebt waar hetzelfde e-mailadres aan gekoppeld is. Ons systeem weet hierdoor niet welk account echt is en kiest ervoor dat de accounts niet bruikbaar zijn. Bij de lancering van onze nieuwe app op 3 april 2022 levert dit problemen op bij het inloggen. Oplossing Onze klantenservice kan jou telefonisch verder helpen om dit probleem op te lossen. Let wel op: door de toenemende drukte rond de lancering van onze vernieuwde app, kunnen de wachttijden via de telefoon langer zijn dan je van ons gewend bent. Je kunt ons bellen op 0900-2006999 (normaal tarief) op ma t/m vrij 09:00 - 18:00. Lukt het een gebruiker uit je wagenpark niet om een wachtwoord-herstel link aan te vragen? Om een wachtwoord-herstel link te versturen dient de gebruiker een e-mailadres te hebben gekoppeld in ons systeem. Koppel eerst een e-mailadres aan het account om een wachtwoord-herstel link te ontvangen. Zie onderstaande instructies:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen.
  • Druk linksboven op het menu en druk op Gebruikers;
  • In het overzicht zie je welke gebruikers geen e-mailadres hebben gekoppeld;
  • Vink de gebruiker aan die je wilt wijzigen en druk op het potloodje;
  • Voeg een e-mailadres toe en druk op opslaan;
  • De gebruiker kan nu een wachtwoord-herstel link aanvragen via het inlogscherm in de Yellowbrick-app.
Ik zie mijn parkeeractie dubbel
Het kan zijn dat je gemaakte parkeeracties dubbel ziet staan. Dit is te wijten aan een technisch mankement rondom de lancering van onze vernieuwde app op 3 april 2022. Je hoeft je geen zorgen te maken dat bedragen dubbel worden afgeschreven. Onze excuses voor het ongemak en wij werken hard aan een oplossing.
Waarom moet ik mijn creditcard gegevens opnieuw invullen?
Wegens een technisch mankement rondom de lancering van onze nieuwe app, zijn bij enkele klanten hun creditcard gegevens niet meegenomen. Hierdoor vragen we je de credicard gegevens in sommige gevallen opnieuw in te vullen. Onze excuses voor het ongemak.
Ik kan de Yellowbrick-app niet updaten/downloaden
Zorg ervoor dat je smartphone is geüpdate naar een nieuwe versie. De Yellowbrick-app werkt vanaf Android 5.1 en iOS 11.  
Mijn kenteken werkt niet in de app
Voer je kenteken in zonder streepjes. Voorbeeld: ABCD12. De streepjes worden bij het toevoegen automatisch in je kenteken geplaatst.
Ik kan de zonecode niet vinden waar ik wil parkeren
Door technische mankementen rondom de lancering van onze nieuwe app op 3 april 2022 ontbreken enkele zonecodes in de app. Wij werken hard aan een oplossing om de zonecodes weer toe te voegen aan de app. De zonecode kun je op twee manieren selecteren: 1. Je kunt de zonecode handmatig invoeren door de zonecode zoeken optie linksonder de kaartweergave in de app te gebruiken. Selecteer de stad en de zonecode waar je wilt parkeren. 2. Een andere mogelijkheid is het selecteren van de zonecode via de lijstweergave. Rechts in het midden van de kaartweergave in de app zie je 4 iconen. Klik op de bovenste om de lijstweergave te tonen. Hier kun je de zonecode selecteren.
Ik kan geen parkeeractie starten of stoppen via belparkeren (IVR)
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Als gevolg van enkele technische mankementen rondom deze lancering, ervaren klanten incidenteel problemen met het starten en stoppen van parkeeracties via belparkeren (IVR).  Wij werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. Parkeren via Mijn Yellowbrick Via de online omgeving Mijn Yellowbrick kun je eenvoudig parkeeracties starten en stoppen:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen;
  • Je kunt nu een parkeeractie starten. Zoek de zonecode waar je een parkeeractie wilt starten via de landkaart of zoek direct op de stad, adres en/of zonecode;
  • Druk op zonecode bevestigen en kies het kenteken waarmee je een parkeeractie wilt starten, stel optioneel een eindtijd in en druk op Ga verder;
  • Controleer je parkeeractie en druk op starten. Je ontvangt nu een bevestiging van je parkeeractie.
Parkeren via de app Via de vernieuwde Yellowbrick app kun je parkeeracties snel en eenvoudig starten en stoppen. Download de Yellowbrick-app, log in met je Yellowbrick klantgegevens en bekijk de handige instructies nadat je bent ingelogd. Klik hier om de app te downloaden (op mobiel)  
Mijn parkeergeschiedenis en facturen zijn niet meer zichtbaar
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Door een technisch mankement in het overzetten van klantgegevens zijn in sommige gevallen de parkeergeschiedenis van vóór 3 april 2022 niet meegenomen naar de vernieuwde app. Wij doen ons uiterste best om oude facturen zo snel mogelijk zichtbaar te maken in de vernieuwde app. Wij begrijpen dat dit een hele vervelende situatie is voor jou. Om je alsnog van dienst te kunnen zijn, hebben wij onze oude Mijn Yellowbrick omgeving openbaar gezet. In de meeste gevallen kun je hier de parkeergegevens vinden die je zoekt. Klik hier om naar de oude mijn Yellowbrick omgeving te gaan en log in met je klantnummer en wachtwoord. Vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving Bij het lanceren van de vernieuwe app hebben wij tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. lees hier alles over deze vernieuwde omgeving.
Ik kan niet meer inloggen in de Yellowbrick-app met mijn Yellowbrick-account
In de meeste gevallen kunt u niet meer inloggen in de Yellowbrick-app omdat uw gegevens één of meerdere keren voorkomen in onze database. Bijvoorbeeld omdat u meerdere accounts heeft waar hetzelfde e-mailadres aan gekoppeld is. Ons systeem weet hierdoor niet welk account echt is en kiest ervoor dat de accounts niet bruikbaar zijn. Bij de lancering van onze nieuwe app op 3 april 2022 levert dit problemen op bij het inloggen. Oplossing Onze klantenservice kunt u telefonisch verder helpen om dit probleem op te lossen. Let wel op: door de toenemende drukte rond de lancering van onze vernieuwde app, kunnen de wachttijden via de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent. U kunt ons bellen op 0900-2006999 (normaal tarief) op ma t/m vrij 09:00 - 18:00.  
Hoe werkt de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving?
Met de lancering van de vernieuwde app hebben we tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. Via deze link kom je in de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving. De oude Mijn Yellowbrick omgeving is niet meer te gebruiken. Lees op deze pagina hoe je de nieuwe omgeving in gebruik neemt, parkeeracties kunt starten en gebruikers kunt beheren en toevoegen. Online Mijn Yellowbrick omgeving Je kunt jouw wagenpark, zoals je gewend bent, beheren via de online Mijn Yellowbrick omgeving. Zo log je in:
  • Ga naar de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving;
  • Klik rechtsbovenin je scherm op Gast, druk op inloggen en log in met je Yellowbrick-account;
  • Klik linksbovenin je scherm op het menu om acties uit te voeren. Daarnaast kun je via de landkaart zoeken op zonecodes en parkeeracties starten.
Mijn Yellowbrick in de app In onze nieuwe app kun je op elk moment je persoonlijke voorkeuren en gegevens beheren. In de app beheer je jouw voertuigen, bekijk je facturen en wijzig je eenvoudig van tarief. Bekijk deze video waarin we je kort door het 'Mijn account' tabje van de nieuwe app leiden. Een parkeeractie starten via Mijn Yellowbrick Via de online Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig parkeeracties starten en stoppen voor alle gebruikers in je wagenpark:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen;
  • Je kunt nu een parkeeractie starten. Zoek de zonecode waar je een parkeeractie wilt starten via de landkaart of zoek direct op de stad, adres en/of zonecode;
  • Druk op zonecode bevestigen en kies het kenteken waarmee je een parkeeractie wilt starten, stel optioneel een eindtijd in en druk op Ga verder;
  • Controleer je parkeeractie en druk op starten. Je ontvangt nu een bevestiging van je parkeeractie.
Gebruikers beheren en toevoegen in Mijn Yellowbrick Via de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig je wagenpark beheren. Zo kun je gemakkelijk gebruikers beheren, wijzigen en toevoegen: Ga naar Mijn Yellowbrick; Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen. Ga via het menu linksbovenin je scherm naar Gebruikers; Er verschijnt een overzicht van gebruikers. Je kunt gebruikers importeren en exporteren; Gebruiker wijzigen? Vink de gebruiker aan die je wilt wijzigen en klik op het potloodje om wijzigingen aan te brengen.
Ik kan niet meer inloggen in de Yellowbrick-app met mijn ANWB Parkeren account
Yellowbrick heeft op zondag 3 april een vernieuwde app gelanceerd. Door deze update is het voor klanten met een ANWB Parkeren account, tijdelijk niet mogelijk om in te loggen en gebruik te maken van de vernieuwde Yellowbrick-app. ANWB klanten kunnen op een later moment gebruik maken van de vernieuwde Yellowbrick-app. Dit is te wijten aan een technisch mankement tijdens de lancering van de nieuwe Yellowbrick-app. Helaas kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen wanneer u weer gebruik kunt maken van de Yellowbrick-app. Zodra wij meer weten zullen wij dit direct communiceren. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. ANWB Parkeren via de ANWB Onderweg app Om gebruik te blijven maken van mobiel parkeren, adviseren wij u om in de tussentijd ANWB Parkeren via de ANWB Onderweg app te gebruiken:
  • Download de ANWB Onderweg app, klik hier voor Android en klik hier voor iOS;
  • Open de ANWB Onderweg app;
  • Toets op ANWB Parkeren;
  • Log in met uw ANWB Parkeren klantnummer en wachtwoord. (zie de afbeeldingen hieronder uit de ANWB Onderweg app)
Druk op Inloggen, u hoeft geen nieuw account aan te maken met de knop Aanmelden. Voer uw ANWB Parkeren klantnummer en wachtwoord in. Weet u het wachtwoord niet meer? Klik dan op Wachtwoord vergeten.
Als ik mijn parkeeractie vergeet te stoppen, wat is dan de consequentie?
Indien je een parkeeractie vergeet te stoppen, loopt deze door tot het einde van de parkeertijd in die zone op die dag. Parkeergeld is een belasting die wij innen namens de gemeente, daar zijn strikte regels aan verbonden. Wij hebben geen mogelijkheid in ons systeem de parkeerduur achteraf aan te passen. Dit betekent dat je een doorgelopen parkeeractie moet betalen. Twijfel je of je parkeeractie is gestopt? In de Yellowbrick-app zie je bij 'Mijn parkeeracties' of je een parkeeractie hebt lopen. Daarnaast kun je gebruik maken van Mijn Yellowbrick of ons 088-nummer (0882742536) om je parkeeractie te stoppen of starten.
Hoe wijzig ik mijn kenteken?
Een kenteken kun je op twee manieren toevoegen: 1. Via de app: • Ga naar Mijn account; • Klik op Voertuigen; • Voeg een voertuig toe. 2. Via Mijn Yellowbrick: • Login; • Ga naar Mijn account; • Klik op Voertuigen; • Klik op Toevoegen; • Voeg een voertuig toe.    
Meerdere voertuigen en/of gebruikers
Twee of meer auto’s? Je kunt Yellowbrick gebruiken voor meerdere voertuigen of gebruikers. Hieronder tref je per parkeervorm een uitleg: Ik parkeer op straat met de app Je kunt in de app direct het kenteken wijzigen of, als je meerdere gebruikers hebt, kiezen voor welke gebruiker je een parkeeractie wil starten. Gebruikers kun je eenvoudig toevoegen via de app in Mijn Account > Producten en tarieven. Ik parkeer op straat door te bellen Je kunt met 2 verschillende telefoonnummers parkeeracties starten en stoppen voor dezelfde gebruiker. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Indien je een tweede auto bezit, kun je het beste een extra gebruiker toevoegen. Extra gebruikers kosten €2,50 en kun je toevoegen via My Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’ of via de app bij Producten en tarieven via Mijn account. Vóór het parkeren dien je je mobiele nummer aan de juiste gebruiker te hebben gekoppeld. Dit kan je wijzigen via My Yellowbrick onder ‘Gebruikers’. Meerdere accounts? Je kunt meerdere accounts nemen bij Yellowbrick (bijvoorbeeld zakelijk en particulier gescheiden). Als je telefonisch parkeeracties wilt starten en stoppen houd dan rekening dat het telefoonnummer waarmee je wilt gaan parkeren maar in één account tegelijk kan voorkomen.
ANWB lidmaatschap
De ANWB heeft zijn eigen app in samenwerking met Yellowbrick: ANWB Onderweg app. Via deze app kan je mobiel parkeren. Klik hier voor meer informatie over mobiel parkeren van de ANWB.
Hoe zeg ik mijn account op?
Via de app Je kunt je account opzeggen via de Yellowbrick-app door te klikken op 'Mijn account'. In Mijn account klik je bovenaan op je profiel, hier vind je onderaan de optie om je account te verwijderen. Via het afmeldformulier Wil je je account opzeggen? Vul hier het afmeldformulier in. Betaal je per parkeeractie, dan beëindigen we je account per direct. Voor abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken, die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag. Tijdelijk stopzetten Je kunt je lidmaatschap ook tijdelijk afmelden, als je er langere tijd geen gebruik van maakt. Wel weer mobiel parkeren? Je account is eenvoudig opnieuw te activeren, bel hiervoor met onze klantenservice.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-MAIL

Mailen

Stuur mail

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur