Yellowbrick Zakelijk

Heb je een vraag in de categorie Yellowbrick Zakelijk? Die hebben we misschien al beantwoord! Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact op met onze klantenservice.

Ik ontvang geen wachtwoord-herstel link
Er zijn twee situaties mogelijk waardoor je geen wachtwoord-herstel link ontvangt: In de meeste gevallen komen je gegevens één of meerdere keren voor in het onze database. Bijvoorbeeld omdat je meerdere accounts hebt waar hetzelfde e-mailadres aan gekoppeld is. Ons systeem weet hierdoor niet welk account echt is en kiest ervoor dat de accounts niet bruikbaar zijn. Bij de lancering van onze nieuwe app op 3 april 2022 levert dit problemen op bij het inloggen. Oplossing Onze klantenservice kan jou telefonisch verder helpen om dit probleem op te lossen. Let wel op: door de toenemende drukte rond de lancering van onze vernieuwde app, kunnen de wachttijden via de telefoon langer zijn dan je van ons gewend bent. Je kunt ons bellen op 0900-2006999 (normaal tarief) op ma t/m vrij 09:00 - 18:00. Lukt het een gebruiker uit je wagenpark niet om een wachtwoord-herstel link aan te vragen? Om een wachtwoord-herstel link te versturen dient de gebruiker een e-mailadres te hebben gekoppeld in ons systeem. Koppel eerst een e-mailadres aan het account om een wachtwoord-herstel link te ontvangen. Zie onderstaande instructies:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen.
  • Druk linksboven op het menu en druk op Gebruikers;
  • In het overzicht zie je welke gebruikers geen e-mailadres hebben gekoppeld;
  • Vink de gebruiker aan die je wilt wijzigen en druk op het potloodje;
  • Voeg een e-mailadres toe en druk op opslaan;
  • De gebruiker kan nu een wachtwoord-herstel link aanvragen via het inlogscherm in de Yellowbrick-app.
Mijn parkeergeschiedenis en facturen zijn niet meer zichtbaar
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Door een technisch mankement in het overzetten van klantgegevens zijn in sommige gevallen de parkeergeschiedenis van vóór 3 april 2022 niet meegenomen naar de vernieuwde app. Wij doen ons uiterste best om oude facturen zo snel mogelijk zichtbaar te maken in de vernieuwde app. Wij begrijpen dat dit een hele vervelende situatie is voor jou. Om je alsnog van dienst te kunnen zijn, hebben wij onze oude Mijn Yellowbrick omgeving openbaar gezet. In de meeste gevallen kun je hier de parkeergegevens vinden die je zoekt. Klik hier om naar de oude mijn Yellowbrick omgeving te gaan en log in met je klantnummer en wachtwoord. Vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving Bij het lanceren van de vernieuwe app hebben wij tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. lees hier alles over deze vernieuwde omgeving.
Hoe werkt de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving?
Met de lancering van de vernieuwde app hebben we tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. Via deze link kom je in de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving. De oude Mijn Yellowbrick omgeving is niet meer te gebruiken. Lees op deze pagina hoe je de nieuwe omgeving in gebruik neemt, parkeeracties kunt starten en gebruikers kunt beheren en toevoegen. Online Mijn Yellowbrick omgeving Je kunt jouw wagenpark, zoals je gewend bent, beheren via de online Mijn Yellowbrick omgeving. Zo log je in:
  • Ga naar de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving;
  • Klik rechtsbovenin je scherm op Gast, druk op inloggen en log in met je Yellowbrick-account;
  • Klik linksbovenin je scherm op het menu om acties uit te voeren. Daarnaast kun je via de landkaart zoeken op zonecodes en parkeeracties starten.
Mijn Yellowbrick in de app In onze nieuwe app kun je op elk moment je persoonlijke voorkeuren en gegevens beheren. In de app beheer je jouw voertuigen, bekijk je facturen en wijzig je eenvoudig van tarief. Bekijk deze video waarin we je kort door het 'Mijn account' tabje van de nieuwe app leiden. Een parkeeractie starten via Mijn Yellowbrick Via de online Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig parkeeracties starten en stoppen voor alle gebruikers in je wagenpark:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen;
  • Je kunt nu een parkeeractie starten. Zoek de zonecode waar je een parkeeractie wilt starten via de landkaart of zoek direct op de stad, adres en/of zonecode;
  • Druk op zonecode bevestigen en kies het kenteken waarmee je een parkeeractie wilt starten, stel optioneel een eindtijd in en druk op Ga verder;
  • Controleer je parkeeractie en druk op starten. Je ontvangt nu een bevestiging van je parkeeractie.
Gebruikers beheren en toevoegen in Mijn Yellowbrick Via de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig je wagenpark beheren. Zo kun je gemakkelijk gebruikers beheren, wijzigen en toevoegen: Ga naar Mijn Yellowbrick; Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen. Ga via het menu linksbovenin je scherm naar Gebruikers; Er verschijnt een overzicht van gebruikers. Je kunt gebruikers importeren en exporteren; Gebruiker wijzigen? Vink de gebruiker aan die je wilt wijzigen en klik op het potloodje om wijzigingen aan te brengen.
Betaal ik BTW over mijn parkeerkosten?
Als zakeljike gebruiker betaal je geen BTW over parkeerkosten. Wel betaal je 21% BTW over transactie- of abonnementskosten.
Hoe start ik een parkeeractie voor een gebruiker in Mijn Yellowbrick?
Log in bij Mijn Yellowbrick. Zoek een stad of zonecode via het de kaartweergave. Druk op een zonecode en druk op 'Zonecode bevestigen'. Kies een gebruiker en druk op 'Ga verder'. Bevestig je parkeeractie door op 'Starten' te drukken. Je parkeeractie is nu gestart.
Hoe activeer ik een gebruiker?
Log in bij Mijn Yellowbrick. Ga via het menu naar 'Gebruikers'. Selecteer de gebruiker die je wilt bewerken en klik vervolgens op het potloodje om de gebruiker te wijzigen. De gebruiker is standaard geblokkeerd. Druk op de toggle naast 'Geblokkeerd' om de gebruiker te activeren.
Hoe bepaal ik welke gebruikers kentekens mogen bewerken en toevoegen?
Log in bij Mijn Yellowbrick. Ga via het menu naar 'Gebruikers'. Selecteer de gebruiker die je wilt bewerken en klik vervolgens op het potloodje om de gebruiker te wijzigen. Druk op voertuig en vink 'Toestemming voertuigen bewerken' aan.
Hoe maak ik een extra gebruiker aan?
Gebruikers kun je eenvoudig aanmaken via Mijn Yellowbrick. Log in bij Mijn Yellowbrick. Ga via het menu naar 'Gebruikers'. Kies hier tussen het toevoegen van een gebruiker of het importeren/exporteren van gebruikers.
Hoe koop ik parkeerrechten?
Je kunt eenvoudig en op ieder moment parkeerrechten kopen. Via de app Druk op 'Mijn Account' > 'Producten en tarieven' > 'Parkeerrecht' > 'Koop meer'. Via Mijn Yellowbrick Log in bij Mijn Yellowbrick. Ga via het menu naar 'Producten en tarieven' > 'Koop een product' > 'Parkeerrecht'. Kies het aantal en druk op bestellen.
Hoe voeg ik een annotatie toe aan een parkeeractie?
Via de app Druk op 'Mijn Parkeeracties'. Hier vind je een overzicht van al je gemaakte parkeeracties. Klik een parkeeractie aan en klik op 'Notitie bij parkeeractie'. Via Mijn Yellowbrick Log in Mijn Yellowbrick. Ga via het menu naar 'Mijn Parkeeracties'. Hier vind je een overzicht van al je gemaakte parkeeracties. Klik een parkeeractie aan en klik op 'Notitie bij parkeeractie'.
Kunnen medewerkers die een voertuig delen ook parkeren?
Ja, dit is mogelijk. Als een bedrijfsauto door meerdere medewerkers gebruikt wordt zijn de volgende opties mogelijk: Gedeeld account Elke werknemer logt in met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. De medewerkers downloaden de app en loggen in met de gegevens van de wagenparkbeheerder. Kies vervolgens het kenteken en een parkeeractie kan gestart worden met het gedeelde voertuig. Persoonlijk account Elke medewerker krijgt van de wagenparkbeheerder een eigen gebruikersnaam en een persoonlijk wachtwoord om mee in te loggen in de parkeer app. De medewerker kan vervolgens inloggen met zijn mobiele nummer of e-mail en het wachtwoord. Kies vervolgens het kenteken en een parkeeractie kan gestart worden met het gedeelde voertuig.
Mijn Yellowbrick-account is geblokkeerd, kan ik nog parkeren?
Als je 5 keer een fout wachtwoord invoert, wordt je account voor 1 uur geblokkeerd. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen. In dit uur kun je niet mobiel parkeren. Ook de klantenservice kan tijdens de blokkade geen parkeeracties voor je starten of stoppen.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-MAIL

Mailen

Stuur mail

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur