Account beheer

Heb je een vraag in de categorie Account beheer? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Account beheer. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Wat is My Yellowbrick?
In de My Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig je gegevens beheren, producten aanschaffen en je tarief wijzigen. Hier kunnen ook parkeeracties gestart en gestopt worden en is een overzicht te vinden van alle parkeeracties. De My Yellowbrick omgeving kan vergeleken worden met de Yellowbrick-app.
Hoe werkt de My Yellowbrick omgeving?
De My Yellowbrick omgeving is samen met de app op 3 april 2022 gelanceerd. De oude omgeving is niet meer te gebruiken. Je kunt jouw wagenpark, zoals je bent gewend, beheren via de online My Yellowbrick omgeving. Via de volgende link kom je in de omgeving. Zo log je in: 
  • Ga naar de My.yellowbrick.nl
  • Log in met je Yellowbrick-account;
  • Klik links bovenin je scherm op het menu om acties uit te voeren.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Het wijzigen van gegevens kan op een gemakkelijke manier in de app of My Yellowbrick omgeving. Voor het wijzigen van persoons- en contactgegevens kun je de volgende stappen volgen
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op je eigen naam bovenin je scherm om naar de contactgegevens te gaan.  
  3. Wanneer je persoonsgegevens wilt wijzigen klik je op ‘Mijn gegevens’
Naast de persoons- en contactgegevens is het via ‘Mijn account’ mogelijk om gegevens rondom de voertuigen, betalingen, tarieven en voorkeuren te wijzigen.
Hoe voeg ik een (buitenlands) kenteken toe?
Het toevoegen of wijzigen van een kenteken kan eenvoudig via de app of My Yellowbrick omgeving. 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op ‘Voertuigen’;
  3. Voeg het voertuig en kenteken toe
Het is mogelijk om kentekens uit de volgende landen toe te voegen: Nederland ‘NL’, België ‘B’, Duitsland ‘D’, Frankrijk ‘F’, Verenigd Koninkrijk ‘GB’, Luxemburg ‘L’ en Polen ‘PL’.
Mijn Yellowbrick-account is geblokkeerd, wat nu?
Wanneer je drie keer een foutief wachtwoord invoert, wordt je account uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Dit betekent dat het op dat moment niet mogelijk is om mobiel te parkeren, ook niet via onze klantenservice.  Je kunt zelf het account deblokkeren door een wachtwoordherstel aan te vragen. Dit kun je doen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm of via de volgende link: https://my.yellowbrick.nl/#/resetPassword.  
Openstaande factuur
Mocht het niet gelukt zijn via de wachtwoordherstel, is het mogelijk dat er een openstaande factuur is. Wanneer een incasso is mislukt of er voor een lange tijd een factuur openstaat, wordt je account geblokkeerd. We adviseren je dan het openstaande bedrag te betalen. Nadat onze administratie de nabetaling heeft verwerkt, deblokkeren wij je account en kun je weer mobiel parkeren.  Neem contact op met onze klantenservice wanneer je twee weken na het betalen nog steeds geblokkeerd bent.
Waar vind ik een overzicht van mijn parkeeracties?
Je parkeergeschiedenis en een overzicht van je parkeeracties vind je eenvoudig in de Yellowbrick-app of My Yellowbrick omgeving door in te loggen en te klikken op ‘Mijn parkeeracties’. Wanneer je vervolgens op ‘Parkeergeschiedenis’ klikt, kun je hier alle oude parkeeracties in zien. Tevens is onder het kopje ‘Mijn parkeeracties’ te zien welke parkeeracties momenteel lopen.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt
Je kunt inloggen met je mobiele nummer, e-mailadres of klantnummer. Wachtwoord vergeten? Vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan via de ‘wachtwoord vergeten’ link in de app.
Wat is voor mij het beste tarief? Basic of abonnement?
Bij Yellowbrick is het mogelijk om een product/tarief te kiezen wat past bij jouw parkeergedrag. Momenteel heeft Yellowbrick drie verschillende tarieven. Kijk hieronder welke het beste bij jou past!                                                                                                        Unlimited
  • Geschikt voor vaak parkeren binnen en buiten de Randstad
  • Maandelijkse kosten van €3,25 per parkeerder, abonnementsvorm
  • Geen extra transactiekosten en parkeer hierdoor onbeperkt
  • Geen registratiekosten
Basic 
  • Geschikt voor regelmatig parkeren in gebieden met een hoog tarief
  • Vast transactietarief van €0,37
  • Geen registratie- of abonnementskosten
Mijn kenteken is geblokkeerd, wat nu?
Wanneer er (meerdere) openstaande facturen op je account staan, wordt het account en de bijbehorende kentekens geblokkeerd. Zodra de openstaande facturen zijn voldaan, wordt het account en de bijbehorende kentekens gedeblokkeerd. Als het account en de kentekens geblokkeerd zijn, is het niet mogelijk om een parkeeractie te starten.
Hoe stel ik (gratis) parkeerherinneringen in?
Je kan gratis parkeerherinneringen via push-melding of e-mail instellen. Dit betekent dat je vóór het einde van je parkeertijd een herinnering ontvangt in de vorm van een push-melding of e-mail. Bij het aanvinken van een herinnering per SMS wordt €0,35 per SMS gerekend. Hoe stel ik de parkeerherinneringen in?:
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op het kopje ‘Herinneringen en communicatie’; 
  3. Vervolgens ga je naar het kopje ‘Parkeerherinneringen’;
  4. Hier kun je per medium aanvinken of je parkeerherinneringen aan wilt. Ook kun je aangeven vanaf welke tijd je deze herinneringen wilt.
 
Hoe zeg ik mijn account op?
Wat jammer dat je je wilt afmelden bij Yellowbrick! Afmelden van je account en verwijderen van je gegevens kan gemakkelijk via de app of de My Yellowbrick omgeving. Betaal je per parkeeractie, dan wordt je account direct beëindigd. Bij abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag. 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op je naam of ‘Mijn gegevens’;
  3. Hier kan je gemakkelijk klikken op ‘Beheerdersaccount verwijderen’;
  4. Je zult een melding te zien krijgen ter bevestiging van het verwijderen;
  5. Na bevestiging van je afmelding zal deze handeling niet terug te draaien zijn. 
  Wil je geen vast bedrag betalen per maand? Je kunt gemakkelijk wisselen van abonnement. Dit betekent dat je je account gewoon kan behouden, wanneer je geen vast bedrag per maand meer wilt betalen. Het abonnement kan dan gemakkelijk overgezet worden naar het Basic-pakket. Je betaalt dan €0,37 per transactie, dus alleen wanneer je parkeert.  Het wisselen van pakket kan je zelf regelen via de app of de My Yellowbrick omgeving. 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op ‘Producten en tarieven’;
  3. Vervolgens klik je op ‘Tarief’;
  4. Op deze pagina is het mogelijk om eenvoudig het Basic-pakket te selecteren
  5. Je krijgt hier een melding te zien ter bevestiging van de pakketwijziging. 
  6. Na bevestiging van de wijziging zal deze 2 weken na de eerstvolgende maandag in gaan. 
 

Direct contact met ons

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur