Account beheer

Heb je een vraag in de categorie Account beheer? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Account beheer. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Wat is My Yellowbrick?
In de My Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig je gegevens beheren, producten aanschaffen en je tarief wijzigen. Hier kunnen ook parkeeracties gestart en gestopt worden en is een overzicht te vinden van alle parkeeracties. De My Yellowbrick omgeving kan vergeleken worden met de Yellowbrick-app.
Hoe werkt de My Yellowbrick omgeving?
De My Yellowbrick omgeving is samen met de app op 3 april 2022 gelanceerd. De oude omgeving is niet meer te gebruiken. Je kunt jouw wagenpark, zoals je bent gewend, beheren via de online My Yellowbrick omgeving. Via de volgende link kom je in de omgeving. Zo log je in: 
  • Ga naar de My.yellowbrick.nl
  • Log in met je Yellowbrick-account;
  • Klik links bovenin je scherm op het menu om acties uit te voeren.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Het wijzigen van gegevens kan op een gemakkelijke manier in de app of My Yellowbrick omgeving. Voor het wijzigen van persoons- en contactgegevens kun je de volgende stappen volgen
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op je eigen naam bovenin je scherm om naar de contactgegevens te gaan.  
  3. Wanneer je persoonsgegevens wilt wijzigen klik je op ‘Mijn gegevens’
Naast de persoons- en contactgegevens is het via ‘Mijn account’ mogelijk om gegevens rondom de voertuigen, betalingen, tarieven en voorkeuren te wijzigen.
Hoe voeg ik een (buitenlands) kenteken toe?
Het toevoegen of wijzigen van een kenteken kan eenvoudig via de app of My Yellowbrick omgeving. 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op ‘Voertuigen’;
  3. Voeg het voertuig en kenteken toe
Het is mogelijk om kentekens uit de volgende landen toe te voegen: Nederland ‘NL’, België ‘B’, Duitsland ‘D’, Frankrijk ‘F’, Verenigd Koninkrijk ‘GB’, Luxemburg ‘L’ en Polen ‘PL’.
Mijn Yellowbrick-account is geblokkeerd, wat nu?
Wanneer je drie keer een foutief wachtwoord invoert, wordt je account uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Helaas is het dan niet mogelijk om mobiel te parkeren. Dit betekent dat onze klantenservice helaas ook geen parkeeracties kan starten of stoppen. Om je account te deblokkeren, kun je contact opnemen met de klantenservice. Ook na het mislukken van een incasso, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, deblokkeren wij je account en kun je weer mobiel parkeren. Een nieuwe creditcard of e-mailadres? Geef wijzigingen direct door via de app of via Mijn Yellowbrick.
Waar vind ik een overzicht van mijn parkeeracties?
Je parkeergeschiedenis en een overzicht van je parkeeracties vind je eenvoudig in de Yellowbrick-app of My Yellowbrick omgeving door in te loggen en te klikken op ‘Mijn parkeeracties’. Wanneer je vervolgens op ‘Parkeergeschiedenis’ klikt, kun je hier alle oude parkeeracties in zien. Tevens is onder het kopje ‘Mijn parkeeracties’ te zien welke parkeeracties momenteel lopen.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt
Je kunt inloggen met je mobiele nummer, e-mailadres of klantnummer. Wachtwoord vergeten? Vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan via de ‘wachtwoord vergeten’ link in de app.
Wat is voor mij het beste tarief? Basic of abonnement?
Bij Yellowbrick is het mogelijk om een product/tarief te kiezen wat past bij jouw parkeergedrag. Momenteel heeft Yellowbrick drie verschillende tarieven. Kijk hieronder welke het beste bij jou past!                                                                                                        Unlimited
  • Geschikt voor vaak parkeren binnen en buiten de Randstad
  • Maandelijkse kosten van €3,25 per parkeerder, abonnementsvorm
  • Geen extra transactiekosten en parkeer hierdoor onbeperkt
  • Geen registratiekosten
Basic 
  • Geschikt voor regelmatig parkeren in gebieden met een hoog tarief
  • Vast transactietarief van €0,34
  • Geen registratie- of abonnementskosten
Flex
  • Geschikt voor kort parkeren met lage tarieven
  • Betaal 10% van de totale parkeerkosten aan transactiekosten, met een minimum van €0,10 en een maximum van €0,50.
  • Meest voordelig wanneer je parkeerkosten meestal niet boven de €3,40 uitkomen
  • Geen registratie- of abonnementskosten
Hoe stel ik (gratis) parkeerherinneringen in?
Je kan gratis parkeerherinneringen via push-melding of e-mail instellen. Dit betekend dat je vóór het einde van je parkeertijd een herinnering ontvangt in de vorm van een push-melding of e-mail. Bij het aanvinken van een herinnering per SMS wordt €0,35 per SMS gerekend. Hoe stel ik de parkeerherinneringen in?:
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op het kopje ‘Voorkeuren’; 
  3. Vervolgens ga je naar het kopje ‘Parkeerherinneringen’;
  4. Hier kun je per medium aanvinken of je parkeerherinneringen aan wilt. Ook kun je aangeven vanaf welke tijd je deze herinneringen wilt.
 
Hoe zeg ik mijn account op?
Wat jammer dat je wilt afmelden bij Yellowbrick! Via de app kun je je account opzeggen door te klikken op ‘Mijn account’. In Mijn Account klik je bovenaan op je profiel (naam en email-adres), hier vind je onderaan de optie om je account te verwijderen. Tevens is het mogelijk om je account op te zeggen via het afmeldformulier. Betaal je per parkeeractie, dan wordt je account direct beëindigd. Bij abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken, die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur