Account beheer

Heb je een vraag in de categorie Account beheer? Die hebben we misschien al beantwoord! Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact op met onze klantenservice.

Mijn parkeergeschiedenis en facturen zijn niet meer zichtbaar
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Door een technisch mankement in het overzetten van klantgegevens zijn in sommige gevallen de parkeergeschiedenis van vóór 3 april 2022 niet meegenomen naar de vernieuwde app. Wij doen ons uiterste best om oude facturen zo snel mogelijk zichtbaar te maken in de vernieuwde app. Wij begrijpen dat dit een hele vervelende situatie is voor jou. Om je alsnog van dienst te kunnen zijn, hebben wij onze oude Mijn Yellowbrick omgeving openbaar gezet. In de meeste gevallen kun je hier de parkeergegevens vinden die je zoekt. Klik hier om naar de oude mijn Yellowbrick omgeving te gaan en log in met je klantnummer en wachtwoord. Vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving Bij het lanceren van de vernieuwe app hebben wij tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. lees hier alles over deze vernieuwde omgeving.
Hoe werkt de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving?
Met de lancering van de vernieuwde app hebben we tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. Via deze link kom je in de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving. De oude Mijn Yellowbrick omgeving is niet meer te gebruiken. Lees op deze pagina hoe je de nieuwe omgeving in gebruik neemt, parkeeracties kunt starten en gebruikers kunt beheren en toevoegen. Online Mijn Yellowbrick omgeving Je kunt jouw wagenpark, zoals je gewend bent, beheren via de online Mijn Yellowbrick omgeving. Zo log je in:
  • Ga naar de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving;
  • Klik rechtsbovenin je scherm op Gast, druk op inloggen en log in met je Yellowbrick-account;
  • Klik linksbovenin je scherm op het menu om acties uit te voeren. Daarnaast kun je via de landkaart zoeken op zonecodes en parkeeracties starten.
Mijn Yellowbrick in de app In onze nieuwe app kun je op elk moment je persoonlijke voorkeuren en gegevens beheren. In de app beheer je jouw voertuigen, bekijk je facturen en wijzig je eenvoudig van tarief. Bekijk deze video waarin we je kort door het 'Mijn account' tabje van de nieuwe app leiden. Een parkeeractie starten via Mijn Yellowbrick Via de online Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig parkeeracties starten en stoppen voor alle gebruikers in je wagenpark:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen;
  • Je kunt nu een parkeeractie starten. Zoek de zonecode waar je een parkeeractie wilt starten via de landkaart of zoek direct op de stad, adres en/of zonecode;
  • Druk op zonecode bevestigen en kies het kenteken waarmee je een parkeeractie wilt starten, stel optioneel een eindtijd in en druk op Ga verder;
  • Controleer je parkeeractie en druk op starten. Je ontvangt nu een bevestiging van je parkeeractie.
Gebruikers beheren en toevoegen in Mijn Yellowbrick Via de vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving kun je eenvoudig je wagenpark beheren. Zo kun je gemakkelijk gebruikers beheren, wijzigen en toevoegen: Ga naar Mijn Yellowbrick; Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen. Ga via het menu linksbovenin je scherm naar Gebruikers; Er verschijnt een overzicht van gebruikers. Je kunt gebruikers importeren en exporteren; Gebruiker wijzigen? Vink de gebruiker aan die je wilt wijzigen en klik op het potloodje om wijzigingen aan te brengen.
Hoe zeg ik mijn account op?
Via de app Je kunt je account opzeggen via de Yellowbrick-app door te klikken op 'Mijn account'. In Mijn account klik je bovenaan op je profiel, hier vind je onderaan de optie om je account te verwijderen. Via het afmeldformulier Wil je je account opzeggen? Vul hier het afmeldformulier in. Betaal je per parkeeractie, dan beëindigen we je account per direct. Voor abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken, die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag. Tijdelijk stopzetten Je kunt je lidmaatschap ook tijdelijk afmelden, als je er langere tijd geen gebruik van maakt. Wel weer mobiel parkeren? Je account is eenvoudig opnieuw te activeren, bel hiervoor met onze klantenservice
Hoe voeg ik een (buitenlands) kenteken toe?
Het is mogelijk om een (buitenlands) kenteken toe te voegen aan je account. Je hebt de keuze om naast Nederlandse kentekens ‘NL’ ook kentekens uit België ‘B’, Duitsland ‘D’, Frankrijk ‘F’, Verenigd Koninkrijk ‘GB’, Luxemburg ‘L’ en Polen ‘PL’ op een nummerplaat te gebruiken. Een (buitenlands) kenteken kun je op twee manieren toevoegen: 1. Via de app: • Ga naar Mijn account; • Klik op Voertuigen; • Voeg een voertuig toe. 2. Via Mijn Yellowbrick: • Login; • Ga naar Mijn account; • Klik op Voertuigen; • Klik op Toevoegen; • Voeg een voertuig toe.  
Wat is Mijn Yellowbrick?
In de Yellowbrick-app kun je eenvoudig je gegevens beheren, producten aanschaffen en je tarief wijzigen via Mijn Account. Daarnaast kun je als klant van Yellowbrick je persoonlijke gegevens beheren via Mijn Yellowbrick. Ook kun je parkeeracties starten en stoppen en een overzicht vinden van jouw parkeeracties.
Waar wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Je kunt wijzigingen aanbrengen aan je profiel door in de Yellowbrick-app te klikken op 'Mijn account' Daarnaast kun je je gegevens eenvoudig wijzigen door in te loggen op Mijn Yellowbrick.  
Wijzigt er iets aan mijn Yellowbrick tarief als ik een ParkAlert aanschaf?
Nee, er wijzigt niets.
Mijn Yellowbrick-account is geblokkeerd, kan ik nog parkeren?
Als je 5 keer een fout wachtwoord invoert, wordt je account voor 1 uur geblokkeerd. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen. In dit uur kun je niet mobiel parkeren. Ook de klantenservice kan tijdens de blokkade geen parkeeracties voor je starten of stoppen.
Ik heb een ANWB Lidmaatschap
De ANWB heeft zijn eigen app in samenwerking met Yellowbrick: ANWB Onderweg app. Via deze app kan je mobiel parkeren. Klik hier voor meer informatie over mobiel parkeren van de ANWB.
Waar vind ik een overzicht van mijn parkeeracties?
Je parkeergeschiedenis vind je eenvoudig in de Yellowbrick-app door te klikken op 'Mijn parkeeracties'. In Mijn parkeeracties druk je op 'Parkeergeschiedenis'.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt
Je kunt inloggen met je mobiele nummer, e-mailadres of klantnummer. Wachtwoord vergeten? Vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan via de 'wachtwoord vergeten' link in de app.
Hoe wijzig ik mijn mobiele nummer?
Voor het verwijderen, aanpassen en toevoegen van mobiele nummers klik je in de app op 'Mijn account' In 'Mijn Account' klik je bovenaan op je profiel. Wijzig hier je mobiele nummer. Bij het wijzigen van je mobiele nummer dien je opnieuw te valideren.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-MAIL

Mailen

Stuur mail

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur