Belparkeren

Heb je een vraag in de categorie Belparkeren? Die hebben we misschien al beantwoord! Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact op met onze klantenservice.

Ik kan geen parkeeractie starten of stoppen via belparkeren (IVR)
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Als gevolg van enkele technische mankementen rondom deze lancering, ervaren klanten incidenteel problemen met het starten en stoppen van parkeeracties via belparkeren (IVR).  Wij werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. Parkeren via Mijn Yellowbrick Via de online omgeving Mijn Yellowbrick kun je eenvoudig parkeeracties starten en stoppen:
  • Ga naar Mijn Yellowbrick;
  • Nog niet ingelogd? Klik rechtsbovenin je scherm op Gast om in te loggen;
  • Je kunt nu een parkeeractie starten. Zoek de zonecode waar je een parkeeractie wilt starten via de landkaart of zoek direct op de stad, adres en/of zonecode;
  • Druk op zonecode bevestigen en kies het kenteken waarmee je een parkeeractie wilt starten, stel optioneel een eindtijd in en druk op Ga verder;
  • Controleer je parkeeractie en druk op starten. Je ontvangt nu een bevestiging van je parkeeractie.
Parkeren via de app Via de vernieuwde Yellowbrick app kun je parkeeracties snel en eenvoudig starten en stoppen. Download de Yellowbrick-app, log in met je Yellowbrick klantgegevens en bekijk de handige instructies nadat je bent ingelogd. Klik hier om de app te downloaden (op mobiel)  
Hoe werkt de zonecode check via belparkeren?
Met de functie ‘zonecode check’ kun je jouw ingetoetste zonecode controleren als je telefonisch het mobiel parkeren start. Het telefoonmenu (het bandje) vraagt om een bevestiging van de zonecode om te voorkomen dat je per ongeluk een onjuiste/verkeerde/foute zonecode gebruikt. Je kiest zelf of je deze functie wilt gebruiken. Je stelt de zonecode check gratis in via Mijn Yellowbrick. Ga naar ‘Mobiel’ en klik op ‘wijzigen’ achter je mobiele telefoonnummer. Volg dan de aanwijzingen. Als je een telefoonnummer toevoegt staat deze functie automatisch aan.
Kan ik een ander telefoonnummer gebruiken voor belparkeren?
Nee, je kunt alleen parkeren met een mobiel nummer dat aan een gebruiker is gekoppeld. Het Yellowbrick-systeem accepteert geen onbekende nummers. Je mobiele nummers wijzig je via Mijn Yellowbrick. Je kunt maximaal 2 nummers aan een gebruiker koppelen, en een telefoonnummer kan niet aan meerdere gebruikers worden gekoppeld. Mobiel parkeren met de Yellowbrick-parkeerapp? Je mobiele nummer is dan niet belangrijk, parkeeracties lopen via internet.
Welk nummer moet ik bellen om te parkeren met mijn mobiel?
Bel voor het starten en stoppen van de parkeertijd naar: 088-BRICKEN of 0882742536 (lokaal tarief)* * Plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-MAIL

Mailen

Stuur mail

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur