Belparkeren

Heb je een vraag in de categorie Belparkeren? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Belparkeren. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Hoe werkt het belparkeren?
Voor het belparkeren is het van belang dat je een Yellowbrick (of ANWB Onderweg) account hebt. Aan dit account moet een telefoonnummer gekoppeld zijn met welke je kan inbellen om de parkeeractie te starten of stoppen. Het belparkeren werkt als volgt: 
  • Om telefonisch een parkeeractie te starten kun je bellen naar: 088-BRICKEN of 088-2742536. 
  • Toets de zonecode van de parkeerautomaat in en sluit af met een #. De zonecode kun je vinden op het blauwe P-bord boven de parkeerautomaat. 
  • Wanneer je de parkeeractie wilt stoppen kun je weer bellen naar: 088-BRICKEN of 088-2742536
Hoe werkt de zonecode check via belparkeren?
Om te voorkomen dat je per ongeluk een onjuiste/verkeerde/foute zonecode gebruikt kun je de ‘zonecode check’ inschakelen. Met deze functie kun je jouw ingetoetste zonecode controleren als je telefonisch een parkeeractie start. Het telefoonmenu (bandje) zal dan om een bevestiging van de zonecode vragen.
Ik kan geen parkeeractie starten of stoppen via belparkeren (IVR)
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Als gevolg kunnen enkele klanten problemen ervaren met het starten en stoppen van parkeeracties via belparkeren (IVR). Wordt je telefoonnummer niet herkend? Ga dan naar My Yellowbrick en controleer of je telefoonnummer nog geregistreerd staat in je account.
Kan ik een ander telefoonnummer gebruiken voor belparkeren?
Je kunt alleen parkeren met een mobiel nummer dat gekoppeld is aan een gebruiker. Het Yellowbrick systeem accepteert geen onbekende nummer. Dit betekent dat nummerherkenning aan moet staan om gebruik te maken van belparkeren. Je kunt maximaal één telefoonnummer aan een gebruiker koppelen en één telefoonnummer kan niet aan meerdere gebruikers zijn gekoppeld.
Kan ik een tweede kenteken toevoegen?
Het is bij belparkeren helaas niet mogelijk om een extra kenteken toe te voegen. Wanneer je een extra kenteken wilt toevoegen moet je een extra gebruiker toevoegen of een ander account aanmaken. Let er wel op dat het niet mogelijk is om één telefoonnummer te koppelen aan meerdere accounts.

Direct contact met ons

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur