Betaling en facturatie

Heb je een vraag in de categorie Betaling en facturatie? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Betaling en facturatie. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Welke betaalmethoden heeft Yellowbrick?
Bij Yellowbrick betaal je maandelijks via automatische incasso (iDeal).
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?
Als wij je Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, ontvang je van ons per e-mail een betalingsherinnering. Het openstaande bedrag dien je binnen 7 dagen na ontvangstdatum over te maken via de handige betaallink in de e-mail. Wanneer er na de 7 dagen niet betaald is, ontvang je een aanmaning. Blijft de betaling na de laatste aanmaning uit dan zijn wij genoodzaakt jouw dossier over te dragen aan ons incassobureau COEO. Heb je meerdere facturen bij ons openstaan, dan ontvang je voor de tweede factuur alleen een herinnering. Nadat een incasso is mislukt, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, heractiveren wij je account zodat je weer kunt parkeren. Gegevens gewijzigd? Wijzig deze gemakkelijk via de app of via My Yellowbrick.   Heb je een dubbele betaling met je creditcard? Het is mogelijk dat ons systeem de incassering te langzaam heeft verwerkt en je alsnog een herinnering hebt ontvangen. In dit geval raden we je aan contact op te zoeken met onze klantenservice en je factuurnummer te benoemen. Onze collega's zullen de dubbele betaling voor u verwerken.
Waar kan ik mijn facturen zien?
In de Yellowbrick app en My Yellowbrick omgeving kun je gemakkelijk alle facturen en creditnota inzien
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op ‘Betalingen’;
  3. Onder het knopje ‘Factuur / Creditnota overzicht’ vind je alle oude facturen en creditnota’s.
 
Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?
Betaalgegevens zijn gemakkelijk te wijzigen via de volgende stappen: 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op ‘Betaalgegevens’;
  3. Hier is vervolgens de optie om de betaalmethode te veranderen.
 
Ik heb vragen over het afgeschreven bedrag, wat nu?
Per mail ontvang je een PDF document in de bijlagen. Op dit PDF kun je onderaan de specificaties van de desbetreffende factuur vinden. Tevens is in de app of de online klantomgeving my.yellowbrick.nl een overzicht van alle facturen en parkeeracties te vinden. 
Kan ik een factuur per post ontvangen?
Facturen zijn helaas niet per post te ontvangen. Alle facturen worden per e-mail verstuurt. Een kopie van een nota per mail kan je opvragen via onze klantenservice.
Waarom moet ik €0,01 betalen bij het wijzigen of toevoegen van mijn IBAN-nummer?
Om je IBAN gegevens te controleren vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van €0,01. Zodra dit succesvol is afgerond, wordt het voor ons mogelijk om de IBAN gegevens te valideren. Het is helaas niet mogelijk om de €0,01 terug te krijgen.
Ik ontvang een weekfactuur. Kan ik dit aanpassen?
Met Yellowbrick ontvang je jouw parkeerkosten maandelijk op één overzichtelijk factuur, met btw-specificaties. Als nieuwe klant ontvang je de eerste drie maanden een weekfactuur. Nadat er zes weekfacturen succesvol zijn betaald binnen die drie maanden, word je account automatisch overgezet op maandfacturatie. Hiermee hoef je nooit meer losse bonnetjes te declareren, maar kan dit op een snelle en efficiënte met de factuur. Dit betekent dat je volledig inzicht hebt in alle parkeerkosten. De btw is uiteraard terug te vorderen.
Is je transactie doorgelopen?
Wat vervelend dat je meer hebt betaald dan de bedoeling was. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om achteraf de duur van een parkeeractie aan te passen. Parkeergeld is een belasting die wij naar de gemeenten afdragen. Dit betekent dat er strikte regels gelden, waardoor wij helaas geen aanpassingen aan de parkeeracties kunnen doen achteraf. Wij snappen dat dit erg vervelend is en willen hier dan ook onze excuses voor aanbieden! Voor meer informatie of onduidelijkheden kun je contact opnemen met onze klantenservice.  
Ik kan geen creditcard selecteren als betaalmethode.
Helaas is het niet meer mogelijk om een creditcard te selecteren als betaalmethode. Mocht je al een creditcard als betaalmethode hebben, kun je deze blijven gebruiken. Het is echter niet mogelijk om deze te wijzigen of te vervangen.

Direct contact met ons

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur