Betaling en facturatie

Heb je een vraag in de categorie Betaling en facturatie? Die hebben we misschien al beantwoord! Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Kijk dan op onze andere FAQ pagina's of neem contact op met onze klantenservice.

Waarom moet ik mijn creditcard gegevens opnieuw invullen?
Wegens een technisch mankement rondom de lancering van onze nieuwe app, zijn bij enkele klanten hun creditcard gegevens niet meegenomen. Hierdoor vragen we je de credicard gegevens in sommige gevallen opnieuw in te vullen. Onze excuses voor het ongemak.
Mijn parkeergeschiedenis en facturen zijn niet meer zichtbaar
Yellowbrick heeft op 3 april 2022 een vernieuwde app gelanceerd. Door een technisch mankement in het overzetten van klantgegevens zijn in sommige gevallen de parkeergeschiedenis van vóór 3 april 2022 niet meegenomen naar de vernieuwde app. Wij doen ons uiterste best om oude facturen zo snel mogelijk zichtbaar te maken in de vernieuwde app. Wij begrijpen dat dit een hele vervelende situatie is voor jou. Om je alsnog van dienst te kunnen zijn, hebben wij onze oude Mijn Yellowbrick omgeving openbaar gezet. In de meeste gevallen kun je hier de parkeergegevens vinden die je zoekt. Klik hier om naar de oude mijn Yellowbrick omgeving te gaan en log in met je klantnummer en wachtwoord. Vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving Bij het lanceren van de vernieuwe app hebben wij tevens een vernieuwde Mijn Yellowbrick omgeving gelanceerd. lees hier alles over deze vernieuwde omgeving.
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?
Als wij je Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, ontvang van ons per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het bedrag in de betalingsherinnering over te maken via de handige betaallink in de e-mail. Als je niet binnen 7 dagen betaalt, ontvang je een aanmaning. Blijft de betaling na de laatste aanmaning uit dan zijn wij genoodzaakt jouw dossier over te dragen aan ons incassobureau CIB. Heb je meerdere facturen bij ons openstaan, dan ontvang je voor de tweede factuur alleen een herinnering. Account geblokkeerd Na het mislukken van de incasso wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, heractiveren wij je account zodat je weer kunt parkeren. Een nieuwe creditcard of e-mailadres? Geef wijzigingen direct door via de app of via Mijn Yellowbrick.
Krijg ik met Yellowbrick korting op de parkeerkosten?
Parkeergeld is een belasting die Yellowbrick int namens de gemeente. Korting op belasting is niet mogelijk. Yellowbrick is voordeliger omdat je boetes voorkomt (je stopt de parkeertijd als je terug bent bij je auto) en alleen maar voor de daadwerkelijke parkeertijd betaalt, dus nooit meer te veel.
Hoe wijzig ik mijn tarief?
Via de app kun je eenvoudig je tarief wijzigen. Ga hiervoor naar mijn account > Producten en tarieven> Tarief.
Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?
Je kunt je betaalgegevens eenvoudig wijzigen in de app via Mijn account > Betalingen.
Maandfactuur met btw-specificatie
Je ontvangt de parkeerkosten maandelijks op één overzichtelijke factuur, met btw-specificatie. Nooit meer declareren met losse parkeerbonnetjes maar een snelle, efficiënte administratie. Met Yellowbrick heb je volledig inzicht in alle parkeerkosten. De btw is uiteraard terug te vorderen. Als nieuwe klant ontvang je de eerste drie maanden weekfacturen. Na het succesvol betalen van zes weekfacturen binnen die drie maanden wordt je automatisch overgezet op maandfacturatie.
Ik heb vragen over het afgeschreven bedrag, wat nu?
Controleer je factuur in de app via Mijn account > Betalingen > Factuur / Creditnota overzicht. Blijft deze onduidelijk? Neem gerust contact op met onze klantenservice via 0900-2006999 of stuur een Whatsappje via 0613689781.
Kan ik een factuur per post ontvangen?
Je kunt geen factuur per post ontvangen. Yellowbrick werkt met het systeem E-Billing en verstuurt alle facturen via e-mail. Een kopie van een nota per mail vraag je op via onze klantenservice.
Krijg ik de €0,01 van mijn registratie terug?
De €0,01 krijg je niet terug. Je betaalt voor de IBAN validatie, zodat wij vast kunnen stellen of de IBAN gegevens kloppen.
Waarom moet ik €0,01 betalen bij het wijzigen van mijn IBAN-nummer?
Om je IBAN gegevens te controleren, vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van € 0,01. Zodra de betaling succesvol is afgerond, ontvangen wij de naam en IBAN van de gebruikte betaalrekening. Hiermee wordt de eigenaar van de betaalrekening gevalideerd.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-MAIL

Mailen

Stuur mail

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur