Betaling en facturatie

Heb je een vraag in de categorie Betaling en facturatie? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Betaling en facturatie. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?
Als wij je Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, ontvang je van ons per e-mail een betalingsherinnering. Het openstaande bedrag dien je binnen 7 dagen na ontvangstdatum over te maken via de handige betaallink in de e-mail. Wanneer er na de 7 dagen niet betaald is, ontvang je een aanmaning. Blijft de betaling na de laatste aanmaning uit dan zijn wij genoodzaakt jouw dossier over te dragen aan ons incassobureau COEO. Heb je meerdere facturen bij ons openstaan, dan ontvang je voor de tweede factuur alleen een herinnering. Nadat een incasso is mislukt, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, heractiveren wij je account zodat je weer kunt parkeren. Een nieuwe creditcard of e-mailadres? Geef wijzigingen direct door via de app of via My Yellowbrick.
Waarom moet ik mijn creditcard gegevens opnieuw invullen?
Vanwege nieuwe veiligheidsnormen is het mogelijk dat je bank vraagt of je jouw gegevens wilt verifiëren. Je wordt dan doorgestuurd naar de website van je bank om te betaling te verifiëren. Dit is een extra stap die is ingevoerd als gevolg van een EU-verordening om je veiligheid bij het online betalen te vergroten. Je bank kan je instructies geven om je aankoop te verifiëren. Deze nieuwe ervaring wordt alleen toegepast op sommige aankopen, betalingen en abonnementen.
Waar kan ik mijn facturen zien?
In de Yellowbrick app en My Yellowbrick omgeving kun je gemakkelijk alle facturen en creditnota inzien
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op ‘Betalingen’;
  3. Onder het knopje ‘Factuur / Creditnota overzicht’ vind je alle oude facturen en creditnota’s.
 
Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?
Betaalgegevens zijn gemakkelijk te wijzigen via de volgende stappen: 
  1. Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op ‘Betaalgegevens’;
  3. Hier is vervolgens de optie om de betaalmethode te veranderen.
 
Ik heb vragen over het afgeschreven bedrag, wat nu?
Controleer je factuur in de app via onderstaande stappen. Mocht dit onduidelijk blijven of er alsnog vragen ontstaan, neem gerust contact op met onze klantenservice (telefonisch: 0900-2006999 of via Whatsapp: 06-13689781)
Kan ik een factuur per post ontvangen?
Facturen zijn helaas niet per post te ontvangen. Alle facturen worden per e-mail verstuurt. Een kopie van een nota per mail kan je opvragen via onze klantenservice.
Waarom moet ik €0,01 betalen bij het wijzigen of toevoegen van mijn IBAN-nummer?
Om je IBAN gegevens te controleren vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van €0,01. Zodra dit succesvol is afgerond, wordt het voor ons mogelijk om de IBAN gegevens te valideren. Het is helaas niet mogelijk om de €0,01 terug te krijgen.
Ik ontvang een weekfactuur. Kan ik dit aanpassen?
Met Yellowbrick ontvang je jouw parkeerkosten maandelijk op één overzichtelijk factuur, met btw-specificaties. Als nieuwe klant ontvang je de eerste drie maanden een weekfactuur. Nadat er zes weekfacturen succesvol zijn betaald binnen die drie maanden, word je account automatisch overgezet op maandfacturatie. Hiermee hoef je nooit meer losse bonnetjes te declareren, maar kan dit op een snelle en efficiënte met de factuur. Dit betekent dat je volledig inzicht hebt in alle parkeerkosten. De btw is uiteraard terug te vorderen.
Is je transactie doorgelopen?
Wat vervelend dat je meer hebt betaald dan de bedoeling was. Helaas is het voor ons niet mogelijk je transactie te corrigeren of te verwijderen. Dit omdat het om parkeerbelasting gaat die wij moeten afdragen aan de gemeente. Voor meer informatie of onduidelijkheden kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur