Garage parkeren

Heb je een vraag in de categorie Garage parkeren? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Garage parkeren. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Hoe werkt garage parkeren met Yellowbrick?
Parkeren in verschillende parkeergarages kan gemakkelijk met de Yellowbrick-app. Rijd naar jouw gewenste garage en pak een parkeerticket uit de automaat. Na het parkeren van je auto kun je via de Yellowbrick-app de zonecode, van de garage waar je zojuist bent geparkeerd, invoeren. Doordat het systeem van de garage via kentekenherkenning werkt, neemt de app na het starten de transactie over. Je parkeertransactie stopt automatisch bij het uitrijden van de garage. Hierdoor hoef je je geen zorgen meer te maken dat je via de betaalautomaat je transactie moet betalen en kun je zorgeloos weer op pad.
Wat is het voordeel?
Met garage parkeren via Yellowbrick ontwijk je de irritantste bezigheid van een dagje weg, wachten in de rij bij de betaalautomaat. Betaal je transactie gemakkelijk achteraf via je Yellowbrick factuur. Hiermee komen al je transacties, zowel op straat als in garages, op dezelfde overzichtelijke factuur.
Waarom is dit niet beschikbaar in elke parkeergarage?
Helaas werkt niet elke parkeergarage met kentekenherkenning. Dit is noodzakelijk voor ons systeem om de transactie te kunnen achterhalen en over te nemen. Als gevolg hiervan kan deze manier van parkeren alleen gebruikt worden bij specifieke garages met kentekenherkenning.
Moet ik een apart abonnement afsluiten om in garages te parkeren?
Om met kentekenherkenning in garages te parkeren heb je geen extra abonnement nodig. Je parkeert eenvoudig met de Yellowbrick-app.
Moet ik gelijk de transactie in de app starten?
Nee. Het is niet nodig om gelijk na inrijden van de garage de parkeertransactie te starten in de app. Wanneer je een paar uur later de transactie in de app overneemt, zal deze vanaf het moment van inrijden lopen. Het maakt dus niet uit of je de transactie gelijk start of even wacht.
Waarom moet ik alsnog een ticket pakken?
Helaas hebben niet alle parkeergarages een geautomatiseerd kentekenherkenningssysteem. Als gevolg hiervan kunnen ze geen automatische koppeling maken met de Yellowbrick-app bij het inrijden van de garage. Pas wanneer er een parkeeractie is gestart op het desbetreffende kenteken, kan de app een koppeling maken met de garage en het kenteken. Deze transactie in de garage start dus pas na het pakken van een parkeerticket.
Mijn transactie stopte niet automatisch, maar ik was wel al uit gereden.
Helaas kan het voorkomen dat de koppeling tussen de garage en de app niet de juiste informatie met elkaar wisselt. Hierdoor kan het zijn dat de parkeertransactie niet stopt wanneer je de garage uit gereden bent. Daarnaast kan het voorkomen dat de slagboom vanuit de medewerkers van de garage geopend wordt. In dit geval zul je handmatig de transactie moeten stoppen in de app.
De slagboom gaat niet open, wat nu?
Soms komt het voor dat de slagboom niet opent wanneer je uit wil rijden. In dat geval zijn er een aantal mogelijke oplossingen. Zo kan het zijn dat de auto niet dicht bij genoeg is om het kenteken te herkennen. Rijd in dit geval iets dichter op de slagboom en deze zal open gaan. Daarnaast is het mogelijk dat de slagboom niet opent, wanneer er geen lopende transactie in de app is. In dat geval zal de transactie handmatig betaald moeten worden bij de automaat.
Hoe open ik de voetgangersdeur?
Ondanks dat je transactie via de Yellowbrick-app loopt, raden we je in de meeste gevallen aan je ticket te bewaren. De reden hiervan is dat je bij sommige garages het ticket nodig hebt om de voetgangersdeur te openen.  Enkele garages hebben de mogelijkheid om door het kenteken in te voeren om de deur te openen of dit via de app te doen. Mocht deze mogelijkheid er niet zijn, heb je dus je parkeerticket nodig. Bewaar deze dus altijd voor de zekerheid!
Ik wil toch bij de automaat betalen, is dit mogelijk?
Ja, dit is geen enkel probleem. Wanneer je na het starten van de transactie in de app toch via de automaat wilt betalen, kun je de transactie gemakkelijk stoppen in de app. Hiermee geef je aan niet meer via de app te willen betalen, maar bij de betaalautomaat. Let op! Het is niet mogelijk om bij de automaat te betalen wanneer de transactie nog loopt in de app.
Kan ik meerdere dagen geparkeerd staan in de parkeergarage?
Helaas is het niet mogelijk om langer dan 24 uur geparkeerd te staan in de parkeergarage. Wanneer je langer dan deze tijdsperiode geparkeerd staat, zal de koppeling tussen de app en het systeem van de parkeergarage automatisch gestopt worden. Dit betekent dat de betaling afgerond moet worden bij de betaalautomaat in de garage en de transactie in de app gestopt wordt.

Direct contact met ons

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur