Overige vragen

Heb je een vraag in de categorie Overige vragen? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot Overige vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Ik kan niet meer inloggen in de Yellowbrick-app met mijn ANWB Parkeren account.
Yellowbrick heeft op zondag 3 april een vernieuwde app gelanceerd. Door deze update is het voor klanten met een ANWB Parkeren account, tijdelijk niet mogelijk om in te loggen en gebruik te maken van de vernieuwde Yellowbrick-app. ANWB klanten kunnen op een later moment gebruik maken van de vernieuwde Yellowbrick-app. Dit is te wijten aan een technisch mankement tijdens de lancering van de nieuwe Yellowbrick-app. Helaas kunnen wij nog niet met zekerheid zeggen wanneer u weer gebruik kunt maken van de Yellowbrick-app. Zodra wij meer weten zullen wij dit direct communiceren. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak. ANWB Parkeren via de ANWB Onderweg app Om gebruik te blijven maken van mobiel parkeren, adviseren wij u om in de tussentijd ANWB Parkeren via de ANWB Onderweg app te gebruiken:
  • Download de ANWB Onderweg app, klik hier voor Android en klik hier voor iOS;
  • Open de ANWB Onderweg app;
  • Toets op ANWB Parkeren;
  • Log in met uw ANWB Parkeren klantnummer en wachtwoord. (zie de afbeeldingen hieronder uit de ANWB Onderweg app)
Druk op Inloggen, u hoeft geen nieuw account aan te maken met de knop Aanmelden. Voer uw ANWB Parkeren klantnummer en wachtwoord in. Weet u het wachtwoord niet meer? Klik dan op Wachtwoord vergeten.
Meerdere voertuigen en/of gebruikers
Heb je twee of meer auto’s? Bij Yellowbrick is het mogelijk om meerdere voertuigen of gebruikers te gebruiken. Het toevoegen van een extra kenteken kan zonder extra kosten. Voor een extra gebruiker wordt €2,50 in rekening gebracht. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Via de app is gemakkelijk te wijzigen van kenteken of gebruiker, wanneer je een parkeeractie wilt starten. Toevoegen van een gebruiker: 
  • Ga via de app of My Yellowbrick omgeving naar ‘Mijn account’;
  • Klik vervolgens op ‘Producten en tarieven’;
  • Ga naar ‘Parkeerrecht’ en klik op ‘Koop meer rechten’;
  • Je kunt hier vervolgens aangeven hoeveel extra gebruikers je wilt toevoegen. 
Toevoegen van een kenteken: 
  • Ga naar ‘Mijn account’;
  • Klik op ‘Voertuigen’;
  • Voeg het voertuig en kenteken toe
Ik heb de verkeerde zonecode als advies en/of kan de zonecode waar ik wil parkeren niet vinden,
Helaas komt het voor dat door technische mankementen de dichtstbijzijnde zonecode niet wordt geadviseerd of zichtbaar is. Wij begrijpen dat dit vervelend kan zijn en werken daarom hard aan een oplossing. Een zonecode kan altijd gevonden op de desbetreffende parkeerpaal. Een zonecode kan op drie manieren geselecteerd worden. 
  1. Je kunt de zonecode handmatig invoeren door de ‘zonecode zoeken’ optie linksonder de kaartweergave in de app te gebruiken.
  2. Via de lijst- of kaartweergave kan een zonecode geselecteerd worden. De lijstweergave is zichtbaar via het bovenste icoontje aan de rechterkant van je scherm. 
  3. Rechtsonder in de kaartweergave in de app is het mogelijk om een adres in te voeren. De kaart zal vervolgens laten zien wat de dichtstbijzijnde zone is.
 
Ik kan de Yellowbrick-app niet updaten/downloaden
Zorg ervoor dat je smartphone is geüpdatet naar een nieuwe versie. De Yellowbrick-app werkt vanaf Android 5.1 en iOS 11.
Mijn kenteken werkt niet in de app
Wanneer je kenteken niet werkt in de app is het van belang om te controleren of deze correct is ingevoerd. Het kenteken dient zonder streepjes ingevoerd te worden, bijvoorbeeld: ABCD12. De streepjes zullen automatisch toegevoegd worden.
Als ik mijn parkeeractie vergeet te stoppen, wat is dan de consequentie?
Indien je een parkeeractie vergeet te stoppen, loopt deze door tot het einde van de parkeertijd in die zone op die dag. Parkeergeld is een belasting die wij innen namens de gemeente, daar zijn strikte regels aan verbonden. Wij hebben geen mogelijkheid in ons systeem de parkeerduur achteraf aan te passen. Dit betekent dat je een doorgelopen parkeeractie moet betalen. Twijfel je of je parkeeractie is gestopt? In de Yellowbrick-app zie je bij 'Mijn parkeeracties' of je een parkeeractie hebt lopen. Daarnaast kun je gebruik maken via de My Yellowbrick omgeving of via ons 088-nummer (0882742536) je parkeeractie stoppen of starten.
De teveel betaalde parkeerkosten zijn nog niet gecorrigeerd
In sommige gevallen heb je wellicht de transactie niet tijdig kunnen stoppen vanwege een eventuele storing waardoor je teveel betaald hebt voor je parkeeractie. Je hebt hiervoor contact met ons opgenomen en een bevestiging ontvangen dat we het bedrag zullen compenseren. Wij hebben de teveel betaalde parkeerkosten verzameld en zullen deze zo spoedig mogelijk compenseren op één van de volgende facturen. Onze excuses voor de vertraging.

Direct contact met ons

YB-ICON-CHAT

Whatsapp

Open Whatsapp

YB-ICON-BELLEN

Bellen

0900 2006999

Ma t/m vrij 09:00 -18:00
YB-ICON-TWITTER

Twitter

@yellowbricknl

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18:00 uur