Zo gemakkelijk is Yellowbrick
Alle voordelen op een rij
Veelgestelde vragen
Vind het antwoord op de meest gestelde vragen
Als klant van Yellowbrick heb je een persoonlijke pagina op onze website: Mijn Yellowbrick. Op deze pagina bekijk en wijzig je jouw persoonlijke gegevens. Via ‘Internet Parkeren’ start en stop je parkeertransacties. Onder 'Transacties' vind je alle parkeertransacties terug.
Bekijk onze Handleiding Mijn Yellowbrick.
Log je voor de eerste keer in op Mijn Yellowbrick? In de e-mail ter bevestiging van je account vind je jouw klantnummer en een link waarmee je direct een wachtwoord aanmaakt.
Je betaalt maandelijks via automatisch incasso of creditcard (VISA of Eurocard/Mastercard).
Je betaalt per week als je naar ons incassobureau bent doorverwezen vanwege een betalingsachterstand. Maximaal een jaar nadat je account weer geactiveerd is, ga je weer over op maandelijkse facturatie.
Wil je testen of je klaar bent om met de parkeer app te bricken? Dat kan! Maak een testtransactie in de gratis zone 999999 (6x9). Volg de stappen hieronder.
- Start een nieuwe transactie.
- Voer zonecode 999999 in.
- Bevestig de ingevoerde zone.
- Controleer de gegevens.
- Klik op 'Ja, start parkeren'.
- Stop de (test)transactie.
Je transactiekosten zijn €0.
Bekijk hier het instructiefilmpje:
Wil je testen of je klaar bent om telefonisch te bricken? Ook dat kan!
- Bel naar 088-2742536.
- Toets de zonecode 999999 in en sluit af met een hekje.
- Luister het bandje af en bevestig je keuze.
- Om telefonisch te kunnen bricken dient een gebruiker aan je mobiele nummer gekoppeld te zijn.
Vergeet de transactie niet te stoppen.
- Dat doe je door hetzelfde nummer te bellen.
- Luister het telefoonmenu af en bevestig het stoppen.
- Nadat je de bevestiging hebt afgeluisterd kun je ophangen.
Je transactiekosten zijn €0.
Je kunt geen factuur per post ontvangen. Yellowbrick werkt met het systeem E-Billing en verstuurt alle facturen via e-mail. Een kopie van een nota per mail vraag je op via onze Customer Service.
Je kunt er ook voor kiezen om een factuur via Mijn Yellowbrick in te zien. Bekijk onze video hieronder om te zien hoe je dat kan doen:
Heb je een openstaande factuur? Deze kun je nu eenvoudig voldoen via Tikkie. Met deze betaaldienst is het mogelijk je betaling te voldoen via een iDEAL-link, die je kunt ontvangen via WhatsApp en Facebook Messenger. Je hebt hiervoor geen extra app nodig en het maakt niet uit bij welke bank je bankiert.
Hoe werkt het?
- Stuur een bericht via WhatsApp of Facebook messenger onder vermelding van jouw klantnummer en 'Tikkie'.
- Je ontvangt binnen 1 werkdag een Tikkie via SMS.
- Het openstaande bedrag betaal je dan eenvoudig door op de link te klikken en de stappen te volgen.
- De betaling wordt vervolgens binnen 2 werkdagen verwerkt in ons systeem.
Let op: betaal je via creditcard en is je betaling mislukt? Vergeet dan niet je creditcardgegevens opnieuw in te voeren via Mijn Yellowbrick. Meer informatie hierover lees je hier en onze contactgegevens vind je hier.
Om je IBAN gegevens te controleren, vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van € 0,01. Zodra de betaling succesvol is afgerond, ontvangen wij de naam en IBAN van de gebruikte betaalrekening. Hiermee wordt de eigenaar van de betaalrekening gevalideerd.
De €0,01 krijg je niet terug. Je betaalt voor de IBAN validatie, zodat wij vast kunnen stellen of de IBAN gegevens kloppen.
Om gebruik te kunnen maken van bezoekersparkeren moet je klant zijn bij Yellowbrick. Voeg extra gebruikers toe om voor meerdere voertuigen te kunnen parkeren.
Om je IBAN gegevens te controleren, vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van € 0,01. Zodra de betaling succesvol is afgerond, ontvangen wij de naam en IBAN van de gebruikte betaalrekening. Hiermee wordt de eigenaar van de betaalrekening gevalideerd.
Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze uitgebreide FAQ.