Ondernemer van de maand – April
Maxim Spek is ondernemer van de maand april, hij is mede-oprichter van ProSpex. Succesvol ondernemen is vaak een combinatie van lef, creativiteit en hard werken. Een goede ondernemer zou dus deze drie eigenschappen moeten bezitten. In 2007 zagen Maxim en zijn broer een gat in de markt. B2B leadgeneratie middels telemarketing kon veel beter. Zij trokken de stoute schoenen aan, zij namen ontslag en investeerden alles wat ze hadden. Met ProSpex zetten zij in 2007 een bedrijf neer dat durfde te focussen op de zakelijke markt en in staat was bedrijven creatief aan de hand te nemen bij het bedenken van de juiste commerciële marktbenadering.
Nu, zeven jaar later, is het bedrijf enorm gegroeid en met honderd medewerkers en twee vestigingen in Amsterdam en Den Haag, marktleider in B2B leadgeneratie. De uitdaging ligt nu in het vasthouden van die sterke positie. “We ontwikkelen ons nog steeds”, vertelt mede-eigenaar Maxim. “De eerste jaren van ProSpex ontwikkelden we vooral B2B outbound leadgeneratie campagnes via de telefoon, oftewel telemarketing. Tegenwoordig zetten zij ook andere kanalen in zoals email, websites, abri campagnes en radio. In 2012 won ProSpex twee mooie prijzen: de FD Gazelle Award en de Ondernemersprijs Haaglanden.
Maxim gebruikt Yellowbrick vooral vanwege het gemak en de tijdsbesparing. Op een afspraak parkeren en snel via de app “de meter” aanzetten maakt het heel erg makkelijk en je bespaart er erg veel tijd mee. Het eindeloze zoeken naar een parkeermeter is hierdoor ook niet meer nodig.