De ANWB Onderweg-app

Heb je een vraag in de categorie De ANWB Onderweg-app? Hieronder vind je de meest gestelde vragen met betrekking tot De ANWB Onderweg-app. Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk dan bij een van onze andere Veelgestelde Vragen categorieën of neem contact op met onze klantenservice.

Waarom ben ik uitgelogd voor ANWB Parkeren in de Onderweg app?
Eén keer per jaar zal je opnieuw moeten inloggen voor ANWB Parkeren. Dit is ter bescherming van je gegevens. Na het inloggen kan je direct weer een parkeeractie starten. Ben je je inloggegevens vergeten? Vraag deze dan opnieuw aan via het inlogscherm in de ANWB Onderweg app of Mijn ANWB Parkeren.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Ga naar Mijn ANWB Parkeren en klik op Wachtwoord vergeten? Vul je e-mailadres of klantnummer* in en klik op bevestigen. Je ontvangt een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is, met daarin een link om je wachtwoord aan te passen.

*Het gebruik van je klantnummer is alleen mogelijk als je je ANWB Parkeren account vóór 2023 hebt aangemaakt. Dit klantnummer vind je terug op een factuur van 2022 of eerder. Met een account vanaf 2023 gebruik je je e-mailadres.

Let op: inloggen in Mijn ANWB Parkeren is niet hetzelfde als inloggen voor Mijn ANWB (op website of in de Onderweg app). Om ANWB Parkeren in de Onderweg app te kunnen gebruiken, heb je een apart account (nodig). Dit komt doordat ANWB Parkeren aangeboden wordt in samenwerking met Yellowbrick. Inloggen in de Onderweg app zelf doe je met je ANWB-account (Mijn ANWB).

Ik kan niet inloggen door een dubbel account
Ben je je inloggegevens vergeten of krijg je een melding over een dubbel account? Vraag deze dan opnieuw aan via het inlogscherm in de ANWB Onderweg app of Mijn ANWB Parkeren. Krijg je de foutmelding dat je e-mailadres wordt gebruikt voor meerdere accounts? Log dan in met het 6- of 7-cijferig klantnummer van Yellowbrick. Dat klantnummer kan je vinden op facturen van ANWB Parkeren uit 2022 of eerder. Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met de Customer Service van Yellowbrick.
Ik heb onlangs twee facturen ontvangen vanuit verschillende e-mailadressen, klopt dit?
Ja, dit heeft te maken met de overgang naar het nieuwe systeem. Dit heeft ervoor gezorgd dat de periode tussen de facturatiedatum en de overgang naar het nieuwe systeem in twee delen is opgedeeld. Hierdoor ontvang je twee facturen i.p.v. één. De e-mails die je hebt ontvangen zijn verstuurd vanuit: noreply_anwbparkeren@yellowbrick.nl (Afzender: ANWB Parkeren) en noreply_anwbparkeren-invoices@yellowbrick.nl (Afzender: Yellowbrick Netherlands). Vanaf maart ontvang je weer één factuur zoals je van de ANWB gewend bent. Deze wordt verstuurd vanuit noreply_anwbparkeren@yellowbrick.nl met als afzender ANWB Parkeren.
Hoe meld ik mij aan voor ANWB Parkeren?
Wat leuk dat je gebruik wilt maken van ANWB Parkeren. In samenwerking met Yellowbrick heeft ANWB een parkeerservice voor haar leden opgezet. Om je aan te melden voor ANWB Parkeren moet je lid zijn van de ANWB. Parkeren met ANWB kan zowel via de ANWB Onderweg app als telefonisch of via de website. 
  • Kies welk pakket het beste bij jou past: Standaard of Vaak Parkeren. Bekijk het aanbod via deze link;
  • Klik op ‘Gratis registreren’; 
  • Vul al je gegevens in en volg de stappen die aangegeven worden.
 
Inloggen met de ANWB Onderweg-app
Om in te loggen bij ANWB Onderweg, heb je je klantnummer nodig
  • Download de ANWB Onderweg app via de Google Play Store of de App Store
  • Ga naar Mijn ANWB Parkeren of open de ANWB Onderweg app; 
  • Vul je klantnummer en wachtwoord in; 
  • Je bent nu ingelogd en kan beginnen met parkeren
 
Hoe wijzig ik mijn gegevens van ANWB Parkeren?
Het wijzigen van gegevens kan gemakkelijk in de app of Mijn ANWB Parkeren omgeving. Voor het wijzigen van persoons- en contactgegevens in kun je de volgende stappen volgen.  Mijn ANWB Parkeren omgeving:
  • Ga naar Mijn ANWB Parkeren;
  • Klik vervolgens op je eigen naam bovenin je scherm en dan op ‘Mijn account’;
  • Op dit scherm is het mogelijk om verschillende soorten gegevens te wijzigen, bijvoorbeeld persoons-, contact- en betalingsgegevens.
ANWB Onderweg-app: 
  • Open de ANWB Onderweg-app; 
  • Klik op ANWB Parkeren;
  • Log in met je klantnummer of e-mailadres;
  • Ga naar Mijn Gegevens > Algemeen
  • Op dit scherm wijzig je je gegevens
Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?
Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, kun je een nieuwe aanvragen via het inlogscherm
  • Klik bij het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten
  • Vul je klantnummer in;
  • Je ontvangt nu een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken
Wanneer je jouw klantnummer of inlognaam vergeten bent kun je deze ook opvragen via de ‘Klantnummer of inlognaam vergeten?’ knop. Hier kan je jouw e-mailadres invullen en ontvang je jouw klantnummer per e-mail.
Belparkeren
Met een ANWB Onderweg account kun je telefonisch parkeeracties te starten of te stoppen. Om dit te doen moet je met het telefoonnummer wat gekoppeld is aan je gebruikersaccount bellen naar 088-2742536. Voor meer informatie over het belparkeren kan je via deze link vinden.  Het is mogelijk dat je wat problemen ervaart met het starten en stoppen van een parkeeractie via belparkeren, na de overgang naar het nieuwe systeem. Wordt je telefoonnummer niet herkend? Ga dan naar Mijn ANWB Parkeren en kijk bij ‘Mijn gegevens’ welk telefoonnummer gekoppeld is aan het account. Is dit niet het geval, voeg dan opnieuw je telefoonnummer toe.  Had je voor de overgang twee telefoonnummers gekoppeld aan je account? Controleer in Mijn ANWB Parkeren via Gebruikers of het tweede telefoonnummer nog juist gekoppeld is aan je account. Staat er bij Gebruikers geen informatie. Dan kun je je telefoonnummer opnieuw toevoegen door te klikken op Voeg een gebruiker toe. Vul de informatie in en klik op opslaan. Het toevoegen van een gebruiker is kosteloos.
Ik ondervind al lange tijd problemen met mijn creditcardbetalingen. Hoe kan dit opgelost worden?
De problemen kunnen worden opgelost door je creditcardgegevens opnieuw in te voeren in de nieuwe Mijn ANWB Parkeren omgeving. Dat doe je als volgt:
  1. Log in op Mijn ANWB Parkeren;
  2. Ga naar ‘Mijn account’, klik op ‘Betaalgegevens en facturen’ en klik op ‘Verander betaalmethode’;
  3. Kies creditcard als betaalwijze, geef toestemming en klik op doorgaan;
  4. Vul je creditcardgegevens in via de beveiligde omgeving. Hierbij wordt € 1,- gereserveerd, dit is echter geen betaling en dient slechts ter verificatie;
  5. Je automatische creditcardbetaling is opnieuw geactiveerd.
Waarom kan mijn e-mailadres of telefoonnummer maar aan één account gekoppeld worden?
Per klantnummer wordt er één uniek e-mailadres ondersteunt. Wanneer verschillende klantnummers gekoppeld zijn aan één e-mailadres ontstaan er foutmeldingen. Deze foutmeldingen ontstaan bij het inloggen met je e-mailadres en bij het wijzigen van gegevens in Mijn ANWB Parkeren. Ook vanuit privacy oogpunt is het gewenst om één klantnummer per e-mailadres toe te staan.
Ik heb geen klantnummer en kan niet inloggen in Mijn ANWB Parkeren
Indien je je ANWB Parkeren account aangemaakt hebt in 2023, kun je alleen inloggen met je e-mailadres in combinatie met je wachtwoord. Er worden geen nieuwe klantnummers meer aangemaakt, maar het account is gekoppeld aan je e-mailadres. Voor accounts die vóór 2023 zijn aangemaakt, is het mogelijk om met zowel klantnummer als e-mailadres in te loggen.
Hoe meld ik mij af?
Wat jammer om te horen dat je jouw account wilt afmelden. Vanaf heden is het niet meer nodig om je af te melden via het afmeldformulier. Afmelden van je account en het verwijderen van je gegevens kan gemakkelijk via de My ANWB Parkeren omgeving.
  1. Ga via de My ANWB Parkeren omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik vervolgens op je naam of ‘Mijn gegevens’;
  3. Hier kan je gemakkelijk klikken op ‘Account verwijderen’;
  4. Je zult een melding te zien krijgen ter bevestiging van het verwijderen;
  5. Na bevestiging van je afmelding zal deze handeling niet terug te draaien zijn. 
Betaal je per parkeeractie, dan wordt je account direct beëindigd. Bij abonnementhouders geldt een opzegtermijn van 2 weken die ingaat vanaf de eerstvolgende maandag.   

Wil je geen vast bedrag betalen per maand?

Je kunt gemakkelijk wisselen van abonnement. Dit betekent dat je je account gewoon kan behouden, wanneer je geen vast bedrag per maand meer wilt betalen. Het abonnement kan dan gemakkelijk overgezet worden. Je betaalt dan per transactie en dus alleen wanneer je daadwerkelijk parkeert.  Het wisselen van pakket kan je zelf regelen via de My ANWB Parkeren omgeving. 
  1. Ga via de My ANWB Parkeren omgeving naar ‘Mijn account’;
  2. Klik op ‘Producten en tarieven’;
  3. Vervolgens klik je op ‘Tarief’;
  4. Op deze pagina is het mogelijk om eenvoudig het Basic-pakket te selecteren
  5. Je krijgt hier een melding te zien ter bevestiging van de pakketwijziging. 
  6. Na bevestiging van de wijziging zal deze 2 weken na de eerstvolgende maandag in gaan.

Direct contact met ons

Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:30 uur